Regulamin korzystania z usługi „e-recepta” na stronie www.zoz2.pl
- Usługa „e-recepta” polega na stworzeniu przez ZOZ nr 2 w Rzeszowie możliwości zamawiania recept niezbędnych do kontynuacji leczenia wystawionych przez lekarzy bez dokonania osobistego badania Pacjenta, jeśli jest to uzasadnione stanem zdrowia pacjenta odzwierciedlonym w dokumentacji medycznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (j. Dz. U. z 2020 r., poz. 514 z późn. zm.) oraz w niniejszym Regulaminie korzystanie z usługi „e-recepta” na stronie www.zoz2.pl.
- Uprawnionymi do korzystania z usługi e-recepta są osoby, które spełniają łącznie następujące wymagania:
- Pacjent zamierzający skorzystać z usługi „e-recepta” zobowiązany jest za pośrednictwem strony internetowej zoz2.pl wypełnić przygotowany formularz zamówienia usługi
„e- recepta” tzn. prawidłowo wypełnić swoje dane kontaktowe oraz dane niezbędne
do wystawienia recepty przez lekarza. Pacjent wysyłając formularz „e-recepty”, oświadcza, że przekazane przez niego informacje są autentyczne i zgodne z aktualnym stanem faktycznym.
- Lekarz może, bez dokonania osobistego badania Pacjenta, wystawić receptę, jeżeli zostaną spełnione łącznie następujące warunki:
- recepta jest niezbędna do kontynuowania leczenia;
- jest to uzasadnione stanem zdrowia pacjenta;
- stan zdrowia pacjenta uzasadniający wystawienie recepty jest odzwierciedlony
w dokumentacji medycznej (art. 42 ust. 2 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i dentysty ( j. Dz. U. z 2020 r., poz. 514 z późn. zm.)
- Po przyjęciu zamówienia na receptę przez usługę „e-recepta” i wystawieniu recepty przez osobę uprawnioną, Pacjent otrzyma kod e-recepty: telefonicznie lub na podany przez siebie adres emailowy do 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia, chyba że lekarz zdecyduje inaczej.
- Jeśli wystawienie e-recepty na podstawie zgłoszenia nie będzie możliwe wybrana placówka ZOZ Nr 2 w Rzeszowie skontaktuje się z Pacjentem na podany numer telefonu w celu umówienia wizyty u lekarza lub teleporady.
- ZOZ nr 2 w Rzeszowie dokłada najwyższej staranności celem zapewnienia odpowiedniego poziomu funkcjonowania usługi „e-recepta”
- Pacjent korzystający z usługi „e-recepta” ma prawo do składania reklamacji dotyczącej tej usługi na adres : sekretariat@zoz2.pl. Reklamacja powinna zawierać opis problemu
z korzystaniem z usługi „e-recepta” i dane kontaktowe Pacjenta, umożliwiające przekazanie odpowiedzi na reklamacje. Odpowiedzi na reklamacje ZOZ Nr 2 W Rzeszowie udzieli do 7 dni roboczych od otrzymania reklamacji.
- Formularze przygotowane są za pomocą wtyczki Contact Form 7, która posiada wbudowane zabezpieczające funkcje sanityzacji oraz walidacji pól formularza. Dane przesłane z formularza opartego na tej wtyczce nie są zapisywane do bazy danych MySQL co nie daje możliwości podglądu czy pobraniu przesłanych danych.
- Informacje dotyczące ochrony danych Osobowych znajdują się w Polityce Prywatności.