Oświadczenia w sprawie dostępności.
Zespół Opieki Zdrowotnej nr 2 w Rzeszowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. 2023.1440 tj. z dnia 27.07.2023). Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.zoz2.pl.
Data publikacji strony internetowej : 23.10.2020 r.
Status pod względem zgodności.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- nie wszystkie grafiki i zdjęcia mają alternatywne opisy(alt)
- w linkach do pobrania brak informacji o języku, formacie oraz rozmiarze
- nie wszystkie klikalne graficzne elementy są dostępne z klawiatury
- nie wszystkie atrybuty ID są poprawnie opisane
Zrozumiałość i czytelność treści
Treści zamieszczane na stronie www.zoz2.pl są zrozumiałe. Sposób ich prezentowania wpływa na lepszą czytelność materiałów i pomaga w odbiorze informacji. Długie teksty są dzielone na akapity, stosuje się wyróżnienia: ważne informacje są specjalnie wyróżnione. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych, Strona internetowa posiada moduł ułatwienia dostępu który realizuje: Zwiększanie i zmniejszanie tekstu, wysoki kontrast, odcienie szarości, negatyw, jasne tło, podkreślanie linków.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny w dniu: 28.03.2025 r.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
e-mail: monika.gwizdak@zoz2.pl
telefon:17 850 90 42
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich dostępna jest pod adresem: www.rpo.gov.pl